> Uslugi

Ortopedia dziecięca – świadczenia

Przychodnia ortopedyczna dr. n. med. Jerzego Michajłowa i lek. med. Andrzeja Szybińskiego specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu różnego rodzaju schorzeń ortopedycznych, ze szczególnym naciskiem na diagnostykę wad postawy u dzieci i młodzieży. Istotnym elementem naszej pracy są konsultacje ortopedyczne dla dzieci pozwalające na szybkie wykrycie potencjalnych nieprawidłowości i podjęcie działań profilaktycznych lub leczenia.

Prowadząc leczenie zachowawcze, opieramy się na wieloletnim doświadczeniu i wiedzy zdobytej na kursach, szkoleniach oraz sympozjach krajowych i zagranicznych. Fundamentem naszych działań jest także ponad 30-letnie doświadczenie w przeprowadzaniu operacji u dzieci z chorobami narządu ruchu.

Wskazania do wizyty w przychodni ortopedycznej

Jak pokazują statystyki, coraz więcej dzieci i młodzieży zmaga się ze schorzeniami ortopedycznymi. Chociaż dolegliwości mogą mieć różne podłoże, ich częstym źródłem nie jest wyłącznie prowadzenie siedzącego trybu życia czy nieodpowiednia dieta, ale nawet wybór nieodpowiedniego tornistra szkolnego czy czytanie przy niewłaściwym oświetleniu. Dlatego tak ważne jest, by dzieci na poszczególnych etapach rozwoju miały kontakt z lekarzem-ortopedą, który przeprowadzi kompleksową ocenę ich sylwetki pod kątem ewentualnych nieprawidłowości. Każdorazowo wskazaniem do wizyty w przychodni ortopedycznej jest sytuacja, w której dziecko uskarża się na ból kości lub stawów. Na liście nabytych schorzeń ortopedycznych najczęściej diagnozowanych u dzieci znajdują się m.in. skrzywienie kręgosłupa, asymetria barków, koślawość kolan, szpotawość kolan, płaskostopie, skolioza. Oddzielną grupę stanowią schorzenia wrodzone, najczęściej wykrywane już u noworodków.

ortopeda